När du behöver göra en felanmälan
Om du behöver göra en felanmälan kan du ringa till kundtjänst på telefon
0297-553 00 eller göra ett besök hos oss på kontoret. Kontorets öppettider hittar du
här. Du kan även göra en felanmälan via webb
här.
Akuta fel
Till akuta fel räknas fel som kan vara till skada för personer eller fastigheten och som inte kan vänta till nästa vardag. Till exempel: vattenläcka, stopp i toalett, trasig kyl och frys, strömavbrott som du själv inte kan åtgärda eller som inte är ett avbrott hos elnätsägaren (se Ellevios hemsida för
mer information och
avbrottskarta). Ring inte jouren om det är ett fel som kan vänta till nästa arbetsdag.
Vid akuta fel ringer du vår kundtjänst
0297-553 00 (dagtid) eller jouren
070-556 91 99 (övrig tid).
Låsöppning
Behöver du hjälp med låsöppning ringer du vår kundtjänst
0297-553 00 (dagtid) eller jouren
070-556 91 99 (övrig tid). Du blir debiterad för kostnaden för låsöppning.
Störningsjour
Kontakta Störningsjouren om du blir störd av andra hyresgäster under kvällar och helger. Då ringer du
010-470 57 79. När du kontaktar Störningsjouren behöver du uppge ditt namn, men det förs inte vidare. Du kommer med andra ord vara anonym gentemot den som stör dig.
Vid störningar under dagtid kontaktar du istället vår kundtjänst på
0297-553 00.